Diese Website wird am 18.05.2022 auf einen neuen Server gezügelt. Bearbeitungen sind deshalb nicht möglich.
Here you find publications and conference contributions related to our project.

Main Research Project
  • Main Study: EARLI 2021 Poster, Prasse, D., Hielscher, M., Iten, G., Conti, M., Minder, R, Aeschlimann, F. (2021). Metacognitive support in digital learning environments for primary school students. Poster presented at the EARLI Conference, 27.08.2021, Gothenburg (Online).
  • Qualitative Pilotstudy: ECER 2019 Poster, Iten, G., Müller, L., Fahrni, D., Hielscher, M. & Prasse, D. (2019). Supporting for self-regulated learning in primary schools through computer-based learning environments. A qualitative prestudy. Posterpräsentation an der ECER Konferenz vom 4. September 2019, Hamburg.
  • Conti, M, Hielscher, M., Iten, G., Minder, R. & Prasse, D. (2021). Unterstützung des selbstregulierten Lernens Digitale Lernumgebungen mit dem learn2learn-Assistenten. Bildung & Schule. Mitteilungsblatt der Bildungsbehörden. 90. Jg. Nr.1. Schwyz. S. 30ff.
  • Medienmitteilung vom 19. Juli 2021: Digitaler Lernassistent hilft beim selbstständigen Lernen
Dissertation Project
  • Review on Teacher's Role: EARLI 2021 Poster, Fahrni, D., Prasse, D., Iten, G. & Hascher, T. (2021). Teachers' Role in Promoting Self-Regulated Learning Using Digital Media. Poster presented at the EARLI Conference, 24.08.2021, Gothenburg (Online). And: Fahrni, D., Prasse, D., Iten, G. & Hascher, T. (2021). Teachers' Role in Promoting Self-Regulated Learning Using Digital Media. Poster presented at the ECER Conference, 06.09.2021, Genf (Online).
  • Fahrni, D., Hielscher, M., Prasse, D. (2020). Digitale Lernumgebungen – «LearningView» Unterstützung des selbstregulierten Lernens. Schule + Bildung. Mitteilungen der Bildungsbehörden. 89. Jg. Nr.1. Schwyz. S. 30ff.
The Learn2Learn research project addresses the possibilities of digital learning environments to promote the competencies of primary school students in self-regulated learning. This means organizing, documenting and questioning one's own learning, developing and adapting one's own strategies.

Gefördert durch:....

Kontakt: ...

This page was cached on 18 May 2022 - 05:14.